Köpvillkor
Hem
Inkl. moms / Exkl. moms
 Alltid 69:- frakt inkl. moms
 Enkel betalning
Jordnära service
Allt för lantbruket
Sök traktormodell

Våra Köpvillkor


Köp

 

Beställning
Vid genomfört köp ingås ett avtal mellan dig och Sagro.se. För att genomföra ett köp måste du ha fyllt 18 år.

 

Sortiment
I vår webshop presenteras artiklar vi kan erbjuda till försäljning. Om du inte hittar en specifik produkt på vår hemsida, ring oss på telefon 0499-49059 så ser vi över möjligheterna till att lyfta in produkten i vårt sortiment.

 

Pris och betalningsalternativ


Priser
Priserna på vår hemsida uppdateras löpande. Prisjusteringar kan ske utan förvarning p.g.a prisuppdateringar från leverantörer, valutaförändringar eller andra yttre omständigheter. Pris visas exklusive eller inklusive moms. Val om hur pris visas görs i toppmenyn på vår hemsida. Fraktkostnaden är alltid 69 kronor inklusive moms, oavsett storlek på ordern. Om annan fraktkostnad är aktuell så meddelas du det över telefon innan köp genomförs.


Betalningsalternativ
Vi erbjuder flertalet olika betalningslösningar.
Som privatperson kan ni via Klarna välja att betala med Klarna direkt, kostnadsfri faktura eller delbetalningsfaktura. För särskilda villkor kring betalning via Klarna, se https://www.klarna.com/se/villkor

Vi erbjuder även kortbetalning och betalning via Swish.

Leverans och leveranstid


Sagro.se levererar endast inom Sverige. Artiklar med en leveranstid som överstiger 1-2 dagar lagerhålls externt. Under tiden som din leverans skickas från vårt externa lager till vår packstation har din beställning orderstatus ”Bearbetas”. När varorna lämnar vår packstation uppdateras din orderstatus till ”Skickad”.


Lagerstatus
1-2 arbetsdagars (levereras normalt inom denna tid) - innebär att artikeln finns på hyllan och skickas till dig som konsument samma dag (vid order innan klockan 13.00). Order efter 13.00 skickas nästkommande arbetsdag.

3-5 arbetsdagars (levereras normalt inom denna tid) - innebär att artikeln lagerförs på vårt externlager. Produkten fraktas till vår packstation och skickas sedan därifrån till dig som konsument.

 
Leveransförsening
Leveranstiden som uppges under varje artikel är preliminär. Vid försening i leveransen kontaktas du så snart förseningen blivit känd för oss.

 

Fraktsätt
Vi erbjuder flera olika fraktalternativ. Generellt använder vi oss av DHL som samarbetspartner när det gäller våra leveranser av paket och pall. Mindre paket och vadderade kuvert skickas med Postnord.
Handlar du som företagskund kan du välja att få ditt paket som företagspaket, både via DHL och Postnord.
Du kan även välja att hämta dina produkter hos oss eller använda egna fraktavtal. Du måste då kontakta vår kundtjänst vid beställningstillfället. 

Reklamation och garanti


Reklamation
All försäljning vi bedriver sker enligt Konsumentköplagen och Köplagen. Om en vara som du köpt av oss går sönder under normal användning inom garantitiden (1 år) är det viktigt att du anmäler din reklamation till oss via telefon eller mail. Vi ser över ert ärende och meddelar er ett lösningsförslag samt skickar eventuell returfraktsedel. Du sänder varan till oss för garantibedömning. Efter bedömning av din reklamation reparerar vi varan eller skickar en ny produkt till dig. Då vi bedömer att garantin ej gäller sänder vi varan tillbaka till Er med tydlig information om anledning till den avslagna garantibegäran. Finns ingen likvärdig vara att leverera, krediterar vi dig för produkten och återbetalar dig pengarna.


Garantianspråk gäller inte:


Vi accepterar inte kostnader:

För reklamationsärende, fyll i vårt kontaktformulär under kontakta oss: https://www.sagro.se/sv/info/kontakt.html


Ångerrätt


Ångerrätt gäller enligt konsumentköplagen. Du som konsument har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan. Varan sänds till oss i sin originalförpackning inom 14 dagar från den dag då meddelandet om ånger lämnades till oss.
Kunden står själv för returfrakten, förutom i de fall där det tydligt kan påvisas att vi gett felaktig information om varan.

Returanmälan sker via telefon: 0499-49059 eller mail: info@sagro.se 
När vi mottagit din anmälan om retur kommer vi att kontrollera så att returrätt fortfarande gäller innan vi skickar en länk till dig med en fraktsedel. Genom att använda fraktsedeln du får från oss godkänner du att vi gör avdrag för den faktiska fraktkostnaden när vi krediterar din retur. 


Värdeminskning
Du som konsument har rätt att undersöka varan innan eventuell retur. När returen är åter hos oss görs en bedömning av varans skick. Gör vi bedömningen att varan är i ett sämre skick än vid mottagandet kommer vi att debitera er för eventuell värdeminskning. Du blir då informerad om det i samband med kreditering av din produkt.

För returärende, fyll i vårt kontaktformulär under kontakta oss: https://www.sagro.se/sv/info/kontakt.html

GDPR och cookies

Klicka här för att läsa om vår datapolicy enligt GDPR samt användandet av cookies.