Köp

Beställning
Vid genomfört köp ingås ett avtal mellan dig och Sagro.se. För att genomföra ett köp måste du ha fyllt 18 år.

Sortiment
I vår webshop presenteras artiklar vi kan erbjuda till försäljning. Om du inte hittar en specifik produkt på vår hemsida, ring oss på telefon 0499-49059 så ser vi över möjligheterna till att lyfta in produkten i vårt sortiment.

Observera att produkter som säljs per meter ej går att returnera pga. beställningsvara. 

Pris och betalningsalternativ

Pris och betalningsalternativ


Priserna på vår hemsida uppdateras löpande. Prisjusteringar kan ske utan förvarning pga. prisuppdateringar från leverantörer, valutaförändringar eller andra yttre omständigheter. Pris visas exklusive eller inklusive moms. Val om hur pris visas görs i toppmenyn på vår hemsida. Fraktkostnaden är alltid 69 kronor exklusive moms, till ombud. För företagspaket och pall är fraktkostnaden 125 kronor exklusive moms. Om annan fraktkostnad är aktuell så meddelas du det över telefon innan köp genomförs. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar gällande priser och produktinformation.

Betalningsalternativ
Vi erbjuder flertalet olika betalningslösningar.
Som privatperson eller företag kan ni via Svea välja att betala direkt med kort eller banköverföring, kostnadsfri faktura eller delbetalningsfaktura. För särskilda villkor kring betalning via Svea, klicka här!

Vi erbjuder även kortbetalning och betalning via Swish.


Manuell bedömning av order
Vid köptillfället kan du som kund använda dig utav betalningsalternativet "Fick du ej igenom ditt fakturaköp" i kassan. 
Väljer du detta betalningsalternativ kommer en kreditkontroll att göras på dig som privatperson alternativt angett företag. 
Kreditkontrollen görs från Swedmog AB. 
Uppstår det några problem eller om vi har några frågor eller funderingar kommer vi att kontakta dig. 

Leverans och leveranstid


Sagro.se levererar endast inom Sverige. Artiklar med en leveranstid som överstiger 1-2 dagar lagerhålls externt. Under tiden som din leverans skickas från vårt externa lager till vår packstation har din beställning orderstatus ”Bearbetas”. När varorna lämnar vår packstation uppdateras din orderstatus till ”Skickad”.


Lagerstatus
1-2 arbetsdagars (levereras normalt inom denna tid) - innebär att artikeln finns på hyllan och skickas till dig som konsument samma dag (vid order innan klockan 13.00). Order efter 13.00 skickas nästkommande arbetsdag.

3-5 arbetsdagars (levereras normalt ut från oss inom denna tid) - innebär att artikeln lagerförs på vårt externlager. Produkten fraktas till vår packstation och skickas sedan därifrån till dig som konsument.

Leveransförsening
Leveranstiden som uppges under varje artikel är preliminär. Vid försening i leveransen kontaktas du så snart förseningen blivit känd för oss.

Fraktsätt
Vi erbjuder flera olika fraktalternativ. Generellt använder vi oss av DHL som samarbetspartner när det gäller våra leveranser av paket och pall.
Mindre paket och vadderade kuvert skickas med Postnord.
Handlar du som företagskund kan du välja att få ditt paket som företagspaket, både via DHL och Postnord.
Du kan även välja att hämta dina produkter hos oss eller använda egna fraktavtal. Du måste då kontakta vår kundtjänst vid beställningstillfället. 

Observera!
Vi förbehåller oss rätten att ändra från valt leveranssätt till annat alternativ. Detta på grund av att t.ex. vikt och mått ibland kan överskrida
vad som får skickas med vilken tjänst.
Har du valt utlämningsställe kan det också hända att paket skickas till ett annat utlämningsställe än vad som tidigare är begärt. 
Det kan t.ex. bero på att fraktbolaget anser att ett utlämningsställe ej kan hantera inkommande gods på grund av t.ex. platsbrist,
då väljs ett annat utlämningsställe i närområdet. 

Leveransskador

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara, kontakta oss via epost på info@sagro.se snarast.
Har du möjlighet får du gärna maila ett foto på felet då det gör att processen går snabbare.

Är förpackningen skadad vid leverans behöver du fota det här som underlag för att eventuell ersättning ska gälla.
För att du ska få ersättning behöver du ta kontakt med oss via telefon eller e-post.
Skickar du tillbaka en skadad leverans till oss utan ett godkännande står du själv för eventuell returfrakt som tillkommer då vi behöver underlag och bekräftelse på saknad eller skadad vara innan returen godkänns kostnadsfritt.

Vi måste alltid godkänna reklamationen innan något skickas tillbaka till oss om du ska ha rätt till ersättning.



Reklamation och garanti


Reklamation
All försäljning vi bedriver sker enligt Konsumentköplagen och Köplagen. Om en vara som du köpt av oss går sönder under normal användning inom garantitiden (1 år) är det viktigt att du anmäler din reklamation till oss via telefon eller mail. Vi ser över ert ärende och meddelar er ett lösningsförslag samt skickar eventuell returfraktsedel. Du sänder varan till oss för garantibedömning. Efter bedömning av din reklamation reparerar vi varan eller skickar en ny produkt till dig. Då vi bedömer att garantin ej gäller sänder vi varan tillbaka till Er med tydlig information om anledning till den avslagna garantibegäran. Finns ingen likvärdig vara att leverera, krediterar vi dig för produkten och återbetalar dig pengarna.


Garantianspråk gäller inte:
  • Om ingrepp gjorts utan vårt medgivande
  • Slitagedelar, ex. slagor, belägg etc.
  • Om varan monterats felaktigt
  • Om varan inte kontrollerats mot befintlig del


Vi accepterar inte kostnader:
  • För montering/demontering av felaktig vara
  • För reparation på annan verkstad
  • Eventuella följdkostnader orsakade av den felaktiga varan
  • För produktionsbortfall eller maskinstillestånd

För reklamationsärende, använd kontaktrutan nere till höger i bild!


Ångerrätt


Ångerrätt gäller enligt konsumentköplagen. Du som konsument (privatperson, ej företagare) har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan. Varan sänds till oss i sin originalförpackning inom 14 dagar från den dag då meddelandet om ånger lämnades till oss.
Kunden står själv för returfrakten, förutom i de fall där det tydligt kan påvisas att vi gett felaktig information om varan.

Observera att produkter som säljs per meter ej går att returnera pga. beställningsvara! 

Returanmälan sker via telefon: 0499-49059 eller mail: info@sagro.se 
När vi mottagit din anmälan om retur kommer vi att kontrollera så att returrätt fortfarande gäller innan vi skickar en länk till dig med en fraktsedel.
Observera att fraktsedeln endast är giltig i 14 dagar. Returärenden där fraktsedeln ej är använd inom denna tid stängs utan åtgärd. 

Vid retur skall originalförpackningen vara i samma skick som vid mottagandet. Om skicket är sämre kommer en bedömning om värdeminskning att göras. 

Returkostnader
(Priserna är exkl. moms)

1-10 kg              79:-

10-20 kg            129:-

20-30 kg            179:-

30-35 kg            229:-                      

Skrymmande gods & över 35 kg: Kontakta oss. (T.ex rutor, gods på pall, över 1,5 m, stora maskiner och redskap)

                            

Vid outlöst gods förbehåller vi oss rätten att debitera 199:- + returkostnad enligt mall ovan. 

Vid retur på eget avtal (OBS, måste returneras som företagspaket) 69 kronor i administrativ avgift för hanteringskostnad av er retur.

OBS, Vi står inte för några kostnader för en retur som inte skickas med vår retursedel.


Värdeminskning
Du som konsument har rätt att undersöka varan innan eventuell retur. När returen är åter hos oss görs en bedömning av varans skick. Gör vi bedömningen att varan är i ett sämre skick än vid mottagandet kommer vi att debitera er för eventuell värdeminskning. Du blir då informerad om det i samband med kreditering av din produkt.

GDPR och cookies

Klicka här för att läsa om vår datapolicy enligt GDPR samt användandet av cookies.

Logga in